VVD-fractie op pad in de Visbuurt

Als volksvertegenwoordiger willen wij graag weten wat er speelt in de wijken en buurten van Den Helder. Daarom ging de VVD-fractie, o.a. Edwin Dasbach en Rogier Bruin, een kijkje nemen in de Visbuurt.

Eerst werd onder begeleiding van de voorzitter van de Belangenvereniging Jop Roggeveen een rondje door de buurt gedaan en met veel mensen gesproken. Daarna hebben we een tijdje bij de VOMAR bewoners aangesproken met de vraag wat zij van hun buurt vinden. Tenslotte werd nog een bezoek gebracht aan collega-raadslid (en prominent Visbuurt-bewoner) Frans Klut en werden de twee laatst overgebleven buurtwinkels bezocht.

Eindconclusie van een geslaagde en nuttige dag: de meeste bewoners zijn tevreden over hun buurt en willen er nooit meer weg. Er zijn nog wel een aantal plekken die zorg en aandacht behoeven, maar die zijn inmiddels bekend bij de gemeente en worden aangepakt. Als VVD zijn wij vooral geïnteresseerd in de veiligheid en de leefbaarheid en die lijken redelijk op orde te zijn. Onze dank gaat uit naar iedereen die wij gesproken hebben en in het bijzonder naar de voorzitter van de Belangenvereniging!