Gertjan Nijpels (10 juni 1951 - 8 februari 2021)

Met grote droefenis en verslagenheid vernamen wij dat in de nacht van 7 op maandag 8 februari Gertjan Nijpels is overleden. GertJan is in ‘het harnas’ gestorven, als burgemeester onderweg naar een grote brand waar hij bij moest zijn, zoals hij dat altijd deed om de mensen en hulpdiensten in “zijn” Opmeer te steunen.

© (Foto: Marcel Rob)

Gertjan, geboren en getogen in Den Helder, was vanaf 1982 actief voor de VVD. In Den Helder was hij sinds 1985 raadslid en vervolgens 9 jaar wethouder.  Sinds 2004 was hij burgemeester van Opmeer. Hij zou hij in juni, na 17 jaar burgermeesterschap, met pensioen gaan en nog heel veel leuke dingen gaan doen met zijn gezin, zijn familie en zijn vele vrienden. Het heeft niet zo mogen zijn.

Wij kennen GertJan allemaal als heel betrokken, menselijk, gedreven en als een sterke persoonlijkheid. En ook altijd met zijn zeer eigen humor. Uit de ongelooflijk veel reacties, persoonlijk, in de media, uit alle hoeken van de samenleving, blijkt de grote waardering voor GertJan als bestuurder en nog meer nog als persoon. Velen van ons hebben een eigen herinnering aan GertJan; laten we die koesteren en bewaren.