VVD presenteert Verkiezingsprogramma: Den Helder blijft goed, wordt beter.

Wij, de VVD Den Helder, durven te zeggen: Het gaat best goed met Den Helder. De afgelopen weken zijn wij de wijken en buurten in Den Helder en Julianadorp ingegaan en hebben wij gesprekken gevoerd met honderden inwoners. Wij horen van de meesten dat ze over het algemeen tevreden zijn over hun woonomgeving en over de gemeente. Het uitgangspunt van ons verkiezingsprogramma is dan ook: wat goed is, dat moet goed blijven.

Zo vinden veel mensen dat het bijvoorbeeld de goede kant op gaat met de Helderse binnenstad. Daarom willen wij uiteraard doorgaan met de stedelijke vernieuwing. Verder merken we dat veel mensen trots zijn op wat Den Helder zo bijzonder maakt, zoals onze goed bereikbare en schone stranden, kustrecreatie, onze duinen en de dijk. En niet te vergeten de vele evenementen, sportclubs en culturele voorzieningen.

In de vele gesprekken met inwoners heeft de VVD ook gehoord wat mensen graag verbeterd zouden zien. Belangrijkste is zorgen voor meer betaalbare woonruimte. Lijsttrekker Petra Bais: “Daarom is ons speerpunt nummer 1: méér woningen! Zowel voor starters als voor senioren, maar ook ten behoeve van de doorstroming op de woningmarkt.” Verder wil de VVD dat de komende periode een structurele oplossing wordt gevonden voor het probleem van het Texel-verkeer. En behoorlijk wat inwoners ervaren overlast door verkeer, met name op plekken waar stelselmatig veel te hard wordt gereden. De handhaving daarvan moet beter, aldus de liberale volkspartij.

"Voor ons gaat politiek bedrijven niet zozeer om roepen dat dingen slecht gaan en doen alsof er geen goede dingen worden bereikt in de gemeente. Liever benoemen wij wat goed is en zorgen we dat het ook goed blijft. En daar waar dingen beter moeten, lopen wij niet weg voor onze verantwoordelijkheid. Wij verwachten dat we bij een goede opkomst van onze kiezers 6 zetels moeten kunnen halen,” aldus Bais. Om dat te bereiken blijft de VVD ook de komende weken langs de deuren gaan met de boodschap: Den Helder blijft goed, wordt beter.