Sport

Door voldoende te sporten en bewegen kan iedereen zelf een belangrijke bijdrage leveren aan zijn of haar eigen gezondheid. Bovendien draagt gezamenlijk sporten bij aan de sociale samenhang in buurten en wijken. De gemeente moet stimuleren dat sport voor iedereen toegankelijk is. De gemeentelijke verantwoordelijkheid beperkt zich tot breedtesport en tot sport voor mensen met een beperking. De VVD wil daarom dat de gemeente het Jeugdsportfonds blijft steunen met een bijdrage. Het Jeugdsportfonds zorgt ervoor dat kinderen uit gezinnen met een laag inkomen ook lid kunnen worden van een vereniging, sportspullen kunnen aanschaffen en volop kunnen meedoen met hun leeftijdsgenoten. Het Jeugdsportfonds moet over toereikende financiële middelen beschikken om haar, én onze, doelstellingen te kunnen bereiken.

De VVD zet zich in voor:

• een verbeterde samenwerking tussen scholen, sportverenigingen en andere maatschappelijke instellingen, zodat iedere inwoner, van jong tot oud, kan sporten;
  • sportaccommodaties die voor iedereen toegankelijk zijn;
  • een nieuwe tribune bij FC Den Helder;
  • het voortbestaan van het Jeugdsportfonds